Απόλυτο αλαλούμ στο
Υπουργείο Οικονομικών, αφού παρά τις έως τώρα
διαβεβαιώσεις για διατήρηση του τελωνείου Κυλλήνης, ο Υπ. Οικονομικών κ.
Φ. Σαχινίδης, σε γραπτή απάντησή του σε Αναφορά του Βουλευτή της Δημοκρατικής
Συμμαχίας Γιώργου Κοντογιάννη, δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο κατάργησης και
αυτού του τελωνείου στην Ηλεία, μετά την κατάργηση του τελωνείου Κατακόλου.
Υπουργείο Οικονομικών, αφού παρά τις έως τώρα
διαβεβαιώσεις για διατήρηση του τελωνείου Κυλλήνης, ο Υπ. Οικονομικών κ.
Φ. Σαχινίδης, σε γραπτή απάντησή του σε Αναφορά του Βουλευτή της Δημοκρατικής
Συμμαχίας Γιώργου Κοντογιάννη, δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο κατάργησης και
αυτού του τελωνείου στην Ηλεία, μετά την κατάργηση του τελωνείου Κατακόλου.
Ο Υπ. Οικονομικών
απαντά με καθυστέρηση έξι μηνών (!) στην Αναφορά του πρώην Υφυπουργού
Απασχόλησης, αναφέροντας τα εξής: «Στο
πλαίσιο της υλοποίησης των στόχων του εν λόγω προγράμματος (σ.σ τριετές
Εθνικό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Καταπολέμησης της Φοροδιαφυγής, 2011-2013) εξετάζεται, μεταξύ άλλων, και η λειτουργία
του Τελωνείου Κυλλήνης».
απαντά με καθυστέρηση έξι μηνών (!) στην Αναφορά του πρώην Υφυπουργού
Απασχόλησης, αναφέροντας τα εξής: «Στο
πλαίσιο της υλοποίησης των στόχων του εν λόγω προγράμματος (σ.σ τριετές
Εθνικό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Καταπολέμησης της Φοροδιαφυγής, 2011-2013) εξετάζεται, μεταξύ άλλων, και η λειτουργία
του Τελωνείου Κυλλήνης».
H
παραπάνω απάντηση προκαλεί εύλογο προβληματισμό, καθώς ενδεχόμενη κατάργηση και
δεύτερου τελωνείου στην Ηλείας, θα αποτελέσει την «ταφόπλακα» για την ανάπτυξη
της περιοχής, την οποία όχι μόνο δεν ενισχύει η Κυβέρνηση αλλά αντιθέτως
συνεχώς υπονομεύει, με όλα τα έργα υποδομής να βρίσκονται σε εκκρεμότητα
(Ολύμπια Οδός, αεροδρόμιο Ανδραβίδας κ.α.).Για το λόγο αυτό ο Γιώργος
Κοντογιάννης κατέθεσε και νέα Ερώτηση, το κείμενο της οποίας ακολουθεί:
παραπάνω απάντηση προκαλεί εύλογο προβληματισμό, καθώς ενδεχόμενη κατάργηση και
δεύτερου τελωνείου στην Ηλείας, θα αποτελέσει την «ταφόπλακα» για την ανάπτυξη
της περιοχής, την οποία όχι μόνο δεν ενισχύει η Κυβέρνηση αλλά αντιθέτως
συνεχώς υπονομεύει, με όλα τα έργα υποδομής να βρίσκονται σε εκκρεμότητα
(Ολύμπια Οδός, αεροδρόμιο Ανδραβίδας κ.α.).Για το λόγο αυτό ο Γιώργος
Κοντογιάννης κατέθεσε και νέα Ερώτηση, το κείμενο της οποίας ακολουθεί:
«Έξι μήνες μετά την Αναφορά (α.π.
340/21.10.11) και την Ερώτηση (α.π.1446/ 8.11.11) που κατέθεσα σχετικά με το ενδεχόμενο
κατάργησης του τελωνείου της Κυλλήνης, κι αφού ήδη στην Ηλεία έχει καταργηθεί
το τελωνείο του Κατακόλου, έλαβα την ακόλουθη απάντηση στην προαναφερθείσα
Αναφορά από τον Υπουργό Οικονομικών κ. Φ. Σαχινίδη:
340/21.10.11) και την Ερώτηση (α.π.1446/ 8.11.11) που κατέθεσα σχετικά με το ενδεχόμενο
κατάργησης του τελωνείου της Κυλλήνης, κι αφού ήδη στην Ηλεία έχει καταργηθεί
το τελωνείο του Κατακόλου, έλαβα την ακόλουθη απάντηση στην προαναφερθείσα
Αναφορά από τον Υπουργό Οικονομικών κ. Φ. Σαχινίδη:
«Στο τριετές Εθνικό
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Καταπολέμησης της Φοροδιαφυγής, 2011-2013, προβλέπεται
μεταξύ άλλων και η «Αναδιοργάνωση της Τελωνειακής Υπηρεσίας», η οποία
περιλαμβάνει συγχωνεύσεις και καταργήσεις τελωνειακών μονάδων, με σκοπό τόσο τη
μείωση του λειτουργικού κόστους και τη δημιουργία νέων πιο ευέλικτων, όσο και
την εξοικονόμηση ανθρώπινων πόρων και την αξιοποίηση αυτών, για την καλύτερη
διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου και την εξυπηρέτηση των συναλλασσόμενων
και του εμπορίου. Στο πλαίσιο της υλοποίησης των στόχων του εν λόγω
προγράμματος εξετάζεται, μεταξύ άλλων, και η λειτουργία του Τελωνείου
Κυλλήνης».
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Καταπολέμησης της Φοροδιαφυγής, 2011-2013, προβλέπεται
μεταξύ άλλων και η «Αναδιοργάνωση της Τελωνειακής Υπηρεσίας», η οποία
περιλαμβάνει συγχωνεύσεις και καταργήσεις τελωνειακών μονάδων, με σκοπό τόσο τη
μείωση του λειτουργικού κόστους και τη δημιουργία νέων πιο ευέλικτων, όσο και
την εξοικονόμηση ανθρώπινων πόρων και την αξιοποίηση αυτών, για την καλύτερη
διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου και την εξυπηρέτηση των συναλλασσόμενων
και του εμπορίου. Στο πλαίσιο της υλοποίησης των στόχων του εν λόγω
προγράμματος εξετάζεται, μεταξύ άλλων, και η λειτουργία του Τελωνείου
Κυλλήνης».
Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1.
Θα
καταργηθεί και το τελωνείο Κυλλήνης στο Νομό Ηλείας;
Θα
καταργηθεί και το τελωνείο Κυλλήνης στο Νομό Ηλείας;
2.
Πως
είναι δυνατόν να καταργηθούν δύο τελωνεία στο Νομό Ηλείας, ο οποίος έχει δεχτεί
απανωτά πλήγματα (πυρκαγιές, σεισμό, πλημμύρες) και συνεχείς υποβαθμίσεις από
την Κυβέρνηση, η οποία αντί να στηρίζει την ανάπτυξή του, υπονομεύει όλα τα
έργα που σχετίζονται με τις υποδομές του»;
Πως
είναι δυνατόν να καταργηθούν δύο τελωνεία στο Νομό Ηλείας, ο οποίος έχει δεχτεί
απανωτά πλήγματα (πυρκαγιές, σεισμό, πλημμύρες) και συνεχείς υποβαθμίσεις από
την Κυβέρνηση, η οποία αντί να στηρίζει την ανάπτυξή του, υπονομεύει όλα τα
έργα που σχετίζονται με τις υποδομές του»;