Για τα έργα που είναι προγραμματισμένα ή βρίσκονται
σε εξέλιξη και αφορούν στη βελτίωση της πρόσβασης στον αρχαιολογικό χώρο που
βρίσκεται ο ναός του Επικούρειου Απόλλωνα, ενημέρωσε τον Βουλευτή Ηλείας της ΝΔ
και πρώην Υφυπουργό Απασχόλησης Γιώργο Κοντογιάννη ο Υπουργός Εσωτερικών κ.
Γιάννης Μιχελάκης, ο οποίος διαβίβασε έγγραφο του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας
κ. Απόστολου Κατσιφάρα.
σε εξέλιξη και αφορούν στη βελτίωση της πρόσβασης στον αρχαιολογικό χώρο που
βρίσκεται ο ναός του Επικούρειου Απόλλωνα, ενημέρωσε τον Βουλευτή Ηλείας της ΝΔ
και πρώην Υφυπουργό Απασχόλησης Γιώργο Κοντογιάννη ο Υπουργός Εσωτερικών κ.
Γιάννης Μιχελάκης, ο οποίος διαβίβασε έγγραφο του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας
κ. Απόστολου Κατσιφάρα.
Ο Γιώργος Κοντογιάννης είχε καταθέσει Ερώτηση
στη Βουλή με την οποία ζητούσε να ληφθούν μέτρα για τη βελτίωση της πρόσβασης
στον αρχαιολογικό χώρο του Ναού του Επικούρειου Απόλλωνα, ενώ παράλληλα είχε
αναφερθεί στα προβλήματα και στις ελλείψεις με τις οποίες έρχονται αντιμέτωποι
οι τουρίστες (κλειστό κυλικείο, τουαλέτες κλπ) που καταφθάνουν από όλο τον
κόσμο για να δουν το μοναδικό αυτό μνημείο.
στη Βουλή με την οποία ζητούσε να ληφθούν μέτρα για τη βελτίωση της πρόσβασης
στον αρχαιολογικό χώρο του Ναού του Επικούρειου Απόλλωνα, ενώ παράλληλα είχε
αναφερθεί στα προβλήματα και στις ελλείψεις με τις οποίες έρχονται αντιμέτωποι
οι τουρίστες (κλειστό κυλικείο, τουαλέτες κλπ) που καταφθάνουν από όλο τον
κόσμο για να δουν το μοναδικό αυτό μνημείο.
Ως προς το ζήτημα της πρόσβασης, από
την απάντηση που απέστειλε ο Υπουργός Εσωτερικών προκύπτουν τα εξής:
την απάντηση που απέστειλε ο Υπουργός Εσωτερικών προκύπτουν τα εξής:
«
Η πρόσβαση στο μνημείο γίνεται μέσω δύο οδικών αξόνων:
Η πρόσβαση στο μνημείο γίνεται μέσω δύο οδικών αξόνων:
- Του δρόμου
Κρέστενα-Ανδρίτσαινα-Επικούρειος Απόλλωνας - Του δρόμου
Θολό-Φιγαλεία-Επικούρειος Απόλλωνας
Στον πρώτο άξονα κατά το παρελθόν έγινε
συντήρηση-βελτίωση κατά τμήματα από Καλλιθέα μέχρι Ανδρίτσαινα και από
Ανδρίτσαινα μέχρι Επικούρειο Απόλλωνα έγιναν ταπητήδια και διαγράμμιση.
συντήρηση-βελτίωση κατά τμήματα από Καλλιθέα μέχρι Ανδρίτσαινα και από
Ανδρίτσαινα μέχρι Επικούρειο Απόλλωνα έγιναν ταπητήδια και διαγράμμιση.
Στο τμήμα από Διάσελα προς Καλλιθέα και σε
μήκος περίπου 8 χλμ, όπου ο δρόμος παρουσιάζει τα μεγαλύτερα προβλήματα, έχουν
εγκατασταθεί δύο εργολαβίες προϋπολογισμού περίπου 15.500.000 ευρώ, που
προβλέπουν μεταξύ άλλων, και κατασκευή νέας γέφυρας στο χείμαρρο
“Τσεμπερούλα”.
Με την ολοκλήρωση και παράδοση του έργου μέχρι τα μέσα του 2015 θα έχουμε ένα
ασφαλή δρόμο με πολύ καλύτερα γεωμετρικά χαρακτηριστικά.
μήκος περίπου 8 χλμ, όπου ο δρόμος παρουσιάζει τα μεγαλύτερα προβλήματα, έχουν
εγκατασταθεί δύο εργολαβίες προϋπολογισμού περίπου 15.500.000 ευρώ, που
προβλέπουν μεταξύ άλλων, και κατασκευή νέας γέφυρας στο χείμαρρο
“Τσεμπερούλα”.
Με την ολοκλήρωση και παράδοση του έργου μέχρι τα μέσα του 2015 θα έχουμε ένα
ασφαλή δρόμο με πολύ καλύτερα γεωμετρικά χαρακτηριστικά.
Στο δεύτερο άξονα, το 2013, έγινε
συντήρηση, με εργολαβία προϋπολογισμού 100.000 ευρώ και ταυτόχρονα έχει
εγκατασταθεί εργολαβία με προϋπολογισμό 900.000 ευρώ και τίτλο: “Αποκατάσταση
ζημιών στο Ε.Ο Δίκτυο πυρόπληκτων περιοχών Ν. Ηλείας Υποέργο: Δρόμος
Θολό-Φιγαλεία-Ναός Επικούρειου Απόλλωνα”…
συντήρηση, με εργολαβία προϋπολογισμού 100.000 ευρώ και ταυτόχρονα έχει
εγκατασταθεί εργολαβία με προϋπολογισμό 900.000 ευρώ και τίτλο: “Αποκατάσταση
ζημιών στο Ε.Ο Δίκτυο πυρόπληκτων περιοχών Ν. Ηλείας Υποέργο: Δρόμος
Θολό-Φιγαλεία-Ναός Επικούρειου Απόλλωνα”…
…Με τις ανωτέρω εργολαβίες που
εκτελούνται και στους δύο οδικούς άξονες που χρησιμοποιούνται για πρόσβαση στον
Επικούρειο Απόλλωνα, καθώς και εργολαβίες συντηρήσεως συνολικού προϋπολογισμού
4.500.000 ευρώ (χρηματοδοτούμενων από το ΠΔΕ-ΣΑΕΠ001) θα βελτιωθεί περαιτέρω η
βατότητα των οδικών αξόνων, καθώς και η ασφάλεια της οδικής κυκλοφορίας με την
κατασκευή της σήμανσης, διαγράμμισης και στηθαίων ασφάλειας.
εκτελούνται και στους δύο οδικούς άξονες που χρησιμοποιούνται για πρόσβαση στον
Επικούρειο Απόλλωνα, καθώς και εργολαβίες συντηρήσεως συνολικού προϋπολογισμού
4.500.000 ευρώ (χρηματοδοτούμενων από το ΠΔΕ-ΣΑΕΠ001) θα βελτιωθεί περαιτέρω η
βατότητα των οδικών αξόνων, καθώς και η ασφάλεια της οδικής κυκλοφορίας με την
κατασκευή της σήμανσης, διαγράμμισης και στηθαίων ασφάλειας.