Σαφείς δεσμεύσεις για την πηγή
χρηματοδότησης και το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του οδικού Άξονα που αφορά στο
τμήμα της Ολυμπίας Οδού το οποίο εξαιρέθηκε της αρχικής συμβάσεως και θα
κατασκευασθεί μέσω κονδυλίων του ΕΣΠΑ ζήτησε από την ηγεσία του Υπουργείου
Υποδομών ο Γιώργος Κοντογιάννης, κατά τη συζήτηση των συμβάσεων στην Επιτροπή
Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, της οποίας είναι μέλος.
χρηματοδότησης και το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του οδικού Άξονα που αφορά στο
τμήμα της Ολυμπίας Οδού το οποίο εξαιρέθηκε της αρχικής συμβάσεως και θα
κατασκευασθεί μέσω κονδυλίων του ΕΣΠΑ ζήτησε από την ηγεσία του Υπουργείου
Υποδομών ο Γιώργος Κοντογιάννης, κατά τη συζήτηση των συμβάσεων στην Επιτροπή
Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, της οποίας είναι μέλος.
Ο κ. Κοντογιάννης επεσήμανε τη
σπουδαιότητα και την αναγκαιότητα του έργου και τόνισε ότι με την κατασκευή του
αυτοκινητόδρομου οι κάτοικοι των αστικών κέντρων και οι τουρίστες θα αποκτήσουν
συντομότερη και ασφαλέστερη πρόσβαση στην Ηλεία. Επίσης, τα προϊόντα θα φθάνουν
γρηγορότερα στις αγορές, γεγονός που θα δώσει ώθηση στην ανάπτυξη της περιοχής.
σπουδαιότητα και την αναγκαιότητα του έργου και τόνισε ότι με την κατασκευή του
αυτοκινητόδρομου οι κάτοικοι των αστικών κέντρων και οι τουρίστες θα αποκτήσουν
συντομότερη και ασφαλέστερη πρόσβαση στην Ηλεία. Επίσης, τα προϊόντα θα φθάνουν
γρηγορότερα στις αγορές, γεγονός που θα δώσει ώθηση στην ανάπτυξη της περιοχής.
Ο Ηλείος Βουλευτή ανέφερε επίσης, ότι
το ελληνικό κράτος οφείλει να ολοκληρώσει και
το ελληνικό κράτος οφείλει να ολοκληρώσει και
τη σύνδεση της Ολυμπίας Οδού με
τον αυτοκινητόδρομο «Μορέας» μέσω της
Ολυμπίας και της Τριπόλεως.
Ωστόσο για το τμήμα της Ολυμπίας Οδού
από την Πάτρα έως τον Πύργο (κόστος
ολοκλήρωσης 300 εκατ. ευρώ) και από το Καλό Νερό έως την Τσακώνα (κόστος
ολοκλήρωσης 90 εκατ. ευρώ) ο κ. Κοντογιάννης κάλεσε τον αρμόδιο υπουργό να
δηλώσει πώς κατοχυρώνεται η χρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ (ΣΕΣ) και να
ξεκαθαρίσει ότι τα χρηματικά ποσά που θα χρειαστούν θα αντληθούν από το εθνικό
σκέλος του νέου ΕΣΠΑ (ΣΕΣ) και όχι από το περιφερειακό. Ζήτησε επίσης, αν
υπάρχει σχετικό έγγραφο που να διασφαλίζει αυτήν την χρηματοδότηση των 390
εκατ. €, να κατατεθεί στη Βουλή.
από την Πάτρα έως τον Πύργο (κόστος
ολοκλήρωσης 300 εκατ. ευρώ) και από το Καλό Νερό έως την Τσακώνα (κόστος
ολοκλήρωσης 90 εκατ. ευρώ) ο κ. Κοντογιάννης κάλεσε τον αρμόδιο υπουργό να
δηλώσει πώς κατοχυρώνεται η χρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ (ΣΕΣ) και να
ξεκαθαρίσει ότι τα χρηματικά ποσά που θα χρειαστούν θα αντληθούν από το εθνικό
σκέλος του νέου ΕΣΠΑ (ΣΕΣ) και όχι από το περιφερειακό. Ζήτησε επίσης, αν
υπάρχει σχετικό έγγραφο που να διασφαλίζει αυτήν την χρηματοδότηση των 390
εκατ. €, να κατατεθεί στη Βουλή.
Ακόμα, ο Γιώργος Κοντογιάννης τόνισε
πως είναι αναγκαίο να υπάρξει σαφέστερη δέσμευση όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα
κατασκευής του έργου ώστε να ολοκληρωθεί μαζί με το τμήμα Κόρινθος – Πάτρα στα
τέλη του 2015. Χαρακτήρισε ωστόσο ικανοποιητική τη δέσμευση που υπάρχει στο
άρθρο 5 του νομοσχεδίου που χαρακτηρίζει το έργο Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα, ως έργο
άμεσης προτεραιότητας για την κυβέρνηση και προσδιορίζει την δημοπράτησή του
για το πρώτο εξάμηνο του 2014.
πως είναι αναγκαίο να υπάρξει σαφέστερη δέσμευση όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα
κατασκευής του έργου ώστε να ολοκληρωθεί μαζί με το τμήμα Κόρινθος – Πάτρα στα
τέλη του 2015. Χαρακτήρισε ωστόσο ικανοποιητική τη δέσμευση που υπάρχει στο
άρθρο 5 του νομοσχεδίου που χαρακτηρίζει το έργο Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα, ως έργο
άμεσης προτεραιότητας για την κυβέρνηση και προσδιορίζει την δημοπράτησή του
για το πρώτο εξάμηνο του 2014.
Μεταφέροντας τις ανησυχίες φορέων της
Ηλείας ο κ. Κοντογιάννης ζήτησε να ξεκαθαριστεί ότι η αναφορά στο άρθρο 5 για δημοπράτηση
του έργου «Πάτρα -Πύργος-Τσακώνα» και
όχι Πάτρα-Πύργος και Καλό Νερό-Τσακώνα, δεν θα επηρεάσει αρνητικά την εξέλιξη
της δημοπράτησης, μιας και στο τμήμα Πύργος- Καλό Νερό, υπάρχουν τα γνωστά
νομικά προβλήματα από το ΣτΕ και από την ΕΕ που έχουν σχέση με την προστασία
της ζώνης Natura
στην περιοχή του Καϊάφα. Για το τμήμα Καλό Νερό-Τσακώνα ο Βουλευτής ζήτησε να
υπάρξει ξεκάθαρη δέσμευση για βελτίωσή του, ώστε να γίνει πιο ασφαλής και πιο
εύκολη η πρόσβαση στην περιοχή.
Ηλείας ο κ. Κοντογιάννης ζήτησε να ξεκαθαριστεί ότι η αναφορά στο άρθρο 5 για δημοπράτηση
του έργου «Πάτρα -Πύργος-Τσακώνα» και
όχι Πάτρα-Πύργος και Καλό Νερό-Τσακώνα, δεν θα επηρεάσει αρνητικά την εξέλιξη
της δημοπράτησης, μιας και στο τμήμα Πύργος- Καλό Νερό, υπάρχουν τα γνωστά
νομικά προβλήματα από το ΣτΕ και από την ΕΕ που έχουν σχέση με την προστασία
της ζώνης Natura
στην περιοχή του Καϊάφα. Για το τμήμα Καλό Νερό-Τσακώνα ο Βουλευτής ζήτησε να
υπάρξει ξεκάθαρη δέσμευση για βελτίωσή του, ώστε να γίνει πιο ασφαλής και πιο
εύκολη η πρόσβαση στην περιοχή.
Τέλος απευθυνόμενος σε εκείνους που
έκαναν τη διαπραγμάτευση με τις τράπεζες έθεσε το εύλογο ερώτημα, αν μαζί με
τον χιλιομετρικό περιορισμό του έργου έως την Πάτρα, έθεσαν και ζήτημα
περιορισμού ή μείωσης της τιμής των διοδίων.
έκαναν τη διαπραγμάτευση με τις τράπεζες έθεσε το εύλογο ερώτημα, αν μαζί με
τον χιλιομετρικό περιορισμό του έργου έως την Πάτρα, έθεσαν και ζήτημα
περιορισμού ή μείωσης της τιμής των διοδίων.
Απαντήσεις στα συγκεκριμένα ερωτήματα,
αλλά και σε άλλα που έθεσαν άλλοι Βουλευτές θα δώσει ο κ. Χρυσοχοΐδης στη νέα
συνεδρίαση της Επιτροπής που θα γίνει την Τετάρτη 4/12.
αλλά και σε άλλα που έθεσαν άλλοι Βουλευτές θα δώσει ο κ. Χρυσοχοΐδης στη νέα
συνεδρίαση της Επιτροπής που θα γίνει την Τετάρτη 4/12.