Monday , January 18 2021

Όχι νέα διόδια στο υπό κατασκευή τμήμα της Ολυμπίας οδού

           

Να μη δημιουργηθούν νέα διόδια στα
υπό κατασκευή τμήματα της Ολυμπίας Οδού και να γίνει εξορθολογισμός των
υπαρχόντων, ώστε να μην επιβαρύνονται παράλογα οι οδηγοί από τη στιγμή μάλιστα
που το οδικό δίκτυο δεν πληροί τις προϋποθέσεις οδικής ασφάλειας όπως ορίζονται
από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ζητεί με Ερώτηση που συνυπέγραψε μαζί με άλλους
Βουλευτές ο Βουλευτής Ηλείας της ΝΔ και πρώην Υφυπουργός Απασχόλησης  Γιώργος Κοντογιάννη. Η Ερώτηση κατατέθηκε στη
Βουλή προς τον Υπουργό Υποδομών με πρωτοβουλία του Βουλευτή Κορινθίας Χρίστου
Δήμα.

            Όπως αναφέρεται μεταξύ άλλων στην
Ερώτηση:

«Με
βάση την οδηγία 1999/62/ΕΚ, η επιβολή διοδίων επιτρέπεται όταν υπάρχει
αυτοκινητόδρομος. Η ίδια οδηγία ορίζει ως αυτοκινητόδρομο «κάθε οδό που
διαθέτει για τις δύο κατευθύνσεις διακεκριμένα οδοστρώματα τα οποία χωρίζονται
μεταξύ τους είτε με διαχωριστική νησίδα, που δεν προορίζεται για την
κυκλοφορία, είτε κατ’ εξαίρεση με άλλα μέσα».
Στον
υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομο «Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα» έχουν
καθιερωθεί διόδια, σε τμήματα, όπως το Κορίνθου-Πατρών (διόδια Ζευγολατιού και
Ρίου), όπου υπάρχει μόνο μία λωρίδα ανά κατεύθυνση, δεν υπάρχει διαχωριστική
νησίδα, ενώ και ο δρόμος είναι ιδιαίτερα επικίνδυνος. Για παράδειγμα, σε μεγάλο
μέρος του δρόμου ο φωτισμός δεν επαρκεί και υπάρχουν πινακίδες που προειδοποιούν
τους οδηγούς για ατυχήματα. Την επικινδυνότητα του δρόμου επιβεβαιώνουν και τα
στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, όπου για το διάστημα 2012-2013 παρατηρείται αύξηση των
θανατηφόρων ατυχημάτων (58,3% για την Αχαΐα και 22,2% για την Κορινθία).
Συνεπώς,
οποιαδήποτε πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση σε χιλιάδες οδηγούς -σε μία πολύ
δύσκολη εποχή- και ενώ οι διερχόμενοι οδηγοί ήδη πληρώνουν ακριβά τη διέλευση
τους από έναν δρόμο ο οποίος δεν πληροί ακόμη τις προδιαγραφές που ορίζει η
νομοθεσία για τον αυτοκινητόδρομο θα ήταν λανθασμένη. Επιπλέον, ίσως θα έπρεπε
να επανεξεταστεί η μέθοδος υπολογισμού των διοδίων και να ευθυγραμμιστεί με το
τι συμβαίνει στους σύγχρονους αυτοκινητοδρόμους ανά την Ευρώπη όπου η μέθοδος
υπολογισμού των διοδίων δε σχετίζεται με τη περίοδο χρήσης της οδού αλλά με
βάση τη διανυόμενη απόσταση.
Κατόπιν
τούτων ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1.
Σύμφωνα με τη Σύμβαση Παραχώρησης, που τέθηκε σε ισχύ τον Δεκέμβριο του 2007, η
Παραχωρησιούχος εταιρεία έχει το δικαίωμα νόμιμης είσπραξης διοδίων για όσο χρόνο
ισχύει η Σύμβαση. Εισέπραττε διόδια  από
τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους, δηλαδή 4 μήνες πριν τεθεί σε ισχύ η Σύμβαση
Παραχώρησης; Αν ναι για ποιο λόγο;
2.
Τι εμποδίζει την ολοκλήρωση του έργου και πότε εκτιμά ότι θα είναι έτοιμο;
3.
Ποια μέτρα ασφαλείας μπορούν να ληφθούν άμεσα για τον περιορισμό των τροχαίων
ατυχημάτων στο υπό κατασκευή τμήμα;
4.
Πρόκειται να επιβληθούν νέα διόδια σε οποιοδήποτε τμήμα του αυτοκινητοδρόμου
Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα;