Saturday , July 13 2024

Να διασφαλιστούν τα χρήματα του ΕΣΠΑ για το πολιτικό αεροδρόμιο της Ανδραβίδας

Να
διασφαλιστούν τα 20 εκατ. ευρώ που έχουν δεσμευθεί από το ΕΣΠΑ για τη
δημιουργία του πολιτικού αεροδρομίου της Ανδραβίδας, ζητεί με Ερώτηση που
κατέθεσε στη Βουλή προς τον Υπουργό Ανάπτυξης κ. Κ. Χατζηδάκη, ο Βουλευτής
Ηλείας της ΝΔ και πρώην Υφυπουργός Απασχόλησης Γιώργος Κοντογιάννης.
Ο
Γιώργος Κοντογιάννης επεσήμανε, μεταξύ άλλων, πως πρέπει να γίνει επανεξέταση
του υψηλού κόστους που έχει

προκύψει από το γεγονός ότι η δημοπράτηση του έργου
συνδέεται πλέον με την αναβάθμιση του στρατιωτικού αεροδρομίου και πρότεινε να
επανεξεταστεί το συνολικό κόστος στη λογική της δημιουργίας εγκαταστάσεων πιο ελαφράς
και οικονομικής κατασκευής από τις προβλεπόμενες.

Το
πλήρες κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής:
«Η
δημιουργία του πολιτικού αεροδρομίου της Ανδραβίδας έχει εμπλακεί στις
δαιδαλώδεις διαδικασίες τόσο του κρατικού μηχανισμού όσο και της Ευρωπαϊκής
Ένωσης, καθώς η δημοπράτηση του έργου συνδέεται πλέον με την αναβάθμιση του
στρατιωτικού αεροδρομίου, γεγονός που έχει εκτοξεύσει το κόστος κατασκευής σε
πάνω από 65 εκατομμύρια ευρώ.
Ωστόσο,
ο αρχικός προϋπολογισμός, όπως είχε προσδιοριστεί το 2009 από την Κυβέρνηση
Καραμανλή, ήταν περί τα 31 εκατομμύρια ευρώ. Από το ΕΣΠΑ είχαν διασφαλιστεί
περίπου 20 εκατομμύρια ευρώ και από την ΥΠΑ 9,5 εκατομμύρια για την υλοποίηση
των έργων που απαιτούνται για τη λειτουργία του πολιτικού αεροδρομίου της
Ανδραβίδας.
Σε
πρόσφατη Επίκαιρη Ερώτησή που είχα καταθέσει στη Βουλή (συζητήθηκε στις 15
Φεβρουαρίου 2013), είχα ζητήσει από τον αναπληρωτή Υπουργό κ. Καλογιάννη
διευκρινήσεις αναφορικά με το κατά πόσο τα 20 εκατομμύρια ευρώ του ΕΣΠΑ, μετά
την αναδιάρθρωση του Προγράμματος εξακολουθούν να είναι δεσμευμένα για τη
δημιουργία του πολιτικού αεροδρομίου της Ανδραβίδας. Στην απάντησή του ο κ.
Καλογιάννης είχε αναφέρει πως: «Τα 20 εκατομμύρια ευρώ τα οποία αναφέρετε δεν
μπορούν να παραμένουν δεσμευμένα έως ότου ολοκληρωθούν όλες οι μελέτες για ένα
συγκεκριμένο έργο. Με την ίδια λογική, καταλαβαίνετε ότι θα ήταν εξαιρετικά
δύσκολο να είχαμε εντάξεις έργων στο δικό μας πρόγραμμα, το Υπηρεσιακό
Πρόγραμμα Ενίσχυσης της Προσπελασιμότητας ή γενικότερα στο ΕΣΠΑ».
Επίσης,
σύμφωνα με δημοσιεύματα του τοπικού τύπου της Ηλείας, η Περιφέρεια Δυτικής
Ελλάδας επανεξετάζει το ζήτημα των δεσμευμένων χρημάτων από το ΕΣΠΑ για έργα τα
οποία δεν προχωρούν με αποτέλεσμα να εξετάζεται η μείωση της
Συγχρηματοδοτούμενης, Δημόσιας Δαπάνης του Άξονα Προτεραιότητας υποδομές
προσπελασιμότητας κατά 20 εκατομμύρια ευρώ. Με άλλα λόγια είναι πιθανό να
μείνουν εκτός ΕΣΠΑ τελικά τα 20 εκατομμύρια ευρώ που ήταν δεσμευμένα για τη
δημιουργία του πολιτικού αεροδρομίου της Ανδραβίδας, εάν δεν προχωρήσουν άμεσα
οι ενέργειες που είναι αναγκαίες για τη δημοπράτηση του έργου.
Κατόπιν
τούτων ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
  1. Τι πρόκειται να γίνει αναφορικά
    με τα 20 εκατομμύρια ευρώ που είναι δεσμευμένα από το ΕΣΠΑ για τη
    δημιουργία του πολιτικού αεροδρομίου της Ανδραβίδας;
  2. Για ποιο λόγο η λειτουργία του
    πολιτικού αεροδρομίου της Ανδραβίδας επιβάλλει την αυξημένου κόστους
    αναβάθμιση στου στρατιωτικού αεροδρομίου;
  3. Προκειμένου να λειτουργήσει το
    πολιτικό αεροδρόμιο της Ανδραβίδας, και με δεδομένο ότι το έργο αφορά σε
    μια σεισμογενή περιοχή, θα επανεξετάσετε το συνολικό κόστος στη λογική της
    δημιουργίας εγκαταστάσεων πιο ελαφράς και οικονομικής κατασκευής από τις
    προβλεπόμενες»;