Βιώνουμε την πιο κρίσιμη περίοδο στην ιστορία μας από τον Β΄
Παγκόσμιο Πόλεμο και μετά. Η οικονομική κρίση έγινε η αφορμή για να αναδειχτούν
παθογένειες και αδυναμίες σε όλους σχεδόν τους τομείς και κυρίως στη λειτουργία
του ίδιου του κράτους.
Παγκόσμιο Πόλεμο και μετά. Η οικονομική κρίση έγινε η αφορμή για να αναδειχτούν
παθογένειες και αδυναμίες σε όλους σχεδόν τους τομείς και κυρίως στη λειτουργία
του ίδιου του κράτους.
Εάν θέλουμε η χώρα μας όχι μόνο να βγει «ζωντανή» από αυτή
τη μάχη αλλά και με προοπτική για ένα καλύτερο μέλλον, πρέπει με τόλμη,
απαγκιστρωμένοι από αγκυλώσεις του παρελθόντος, να προχωρήσουμε σε θεσμικές
αλλαγές με στόχο την δημιουργία ενός πιο αποτελεσματικού και δίκαιου κράτους,
στη βάση της αρχής της διαφάνειας.
τη μάχη αλλά και με προοπτική για ένα καλύτερο μέλλον, πρέπει με τόλμη,
απαγκιστρωμένοι από αγκυλώσεις του παρελθόντος, να προχωρήσουμε σε θεσμικές
αλλαγές με στόχο την δημιουργία ενός πιο αποτελεσματικού και δίκαιου κράτους,
στη βάση της αρχής της διαφάνειας.
Ο Βουλευτής της Δημοκρατικής Συμμαχίας και υποψήφιος στη Β’
Αθηνών Γιώργος Κοντογιάννης:
Αθηνών Γιώργος Κοντογιάννης:
Ø Από τον Νοέμβριο 2007 έχει προτείνει
μαζί με άλλους Βουλευτές από διάφορα κόμματα την αναθεώρηση του άρθρου 86 του Συντάγματος περί ευθύνης Υπουργών και
ασυλίας Βουλευτών.
μαζί με άλλους Βουλευτές από διάφορα κόμματα την αναθεώρηση του άρθρου 86 του Συντάγματος περί ευθύνης Υπουργών και
ασυλίας Βουλευτών.
Ø Είναι ο πρώτος Βουλευτής που πρότεινε να αναρτηθούν τα «Πόθεν ‘Εσχες» των
Βουλευτών στο διαδίκτυο. Με την πρότασή του είχε συμφωνήσει δημοσίως σε
συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής (12.5.10) και ο Πρόεδρος της Βουλής κ. Φ.
Πετσάλνικος, προς τον οποίο μάλιστα ο πρώην Υφυπουργός Απασχόλησης απέστειλε
και σχετική επιστολή τον Φεβρουάριο του 2011.
Ο ίδιος ο κ. Κοντογιάννης αναρτά το «Πόθεν Έσχες» την προσωπική
ιστοσελίδα του από το 2004, οπότε και εξελέγη για πρώτη φορά Βουλευτής.
Βουλευτών στο διαδίκτυο. Με την πρότασή του είχε συμφωνήσει δημοσίως σε
συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής (12.5.10) και ο Πρόεδρος της Βουλής κ. Φ.
Πετσάλνικος, προς τον οποίο μάλιστα ο πρώην Υφυπουργός Απασχόλησης απέστειλε
και σχετική επιστολή τον Φεβρουάριο του 2011.
Ο ίδιος ο κ. Κοντογιάννης αναρτά το «Πόθεν Έσχες» την προσωπική
ιστοσελίδα του από το 2004, οπότε και εξελέγη για πρώτη φορά Βουλευτής.
Ø Παράλληλα, έχει προτείνει:
·
Έλεγχο του «Πόθεν Έσχες όχι μόνο των
Βουλευτών, Υπουργών κτλ. αλλά και όσων άσκησαν κατ’ οποιονδήποτε τρόπο εξουσία (δήμαρχοι, νομάρχες, διοικητές,
πρόεδροι-διευθύνοντες σύμβουλοι ΔΕΚΟ κλπ) από το 1974 και μετά.
Έλεγχο του «Πόθεν Έσχες όχι μόνο των
Βουλευτών, Υπουργών κτλ. αλλά και όσων άσκησαν κατ’ οποιονδήποτε τρόπο εξουσία (δήμαρχοι, νομάρχες, διοικητές,
πρόεδροι-διευθύνοντες σύμβουλοι ΔΕΚΟ κλπ) από το 1974 και μετά.
·
Κατάσχεση των περιουσιακών στοιχείων
των δημοσιών λειτουργών, αν αυτά δεν συνάδουν με την αποζημίωση που λαμβάνουν κατά τη διάρκεια
της θητείας τους ή δεν μπορούν νομίμως να δικαιολογηθούν.
Κατάσχεση των περιουσιακών στοιχείων
των δημοσιών λειτουργών, αν αυτά δεν συνάδουν με την αποζημίωση που λαμβάνουν κατά τη διάρκεια
της θητείας τους ή δεν μπορούν νομίμως να δικαιολογηθούν.
·
Αλλαγή του εκλογικού νόμου προς την κατεύθυνση της γνησιότερης
και αναλογικότερης αντιπροσώπευσης του λαού και της απεξάρτησης των Βουλευτών
από το πελατειακό σύστημα.
Αλλαγή του εκλογικού νόμου προς την κατεύθυνση της γνησιότερης
και αναλογικότερης αντιπροσώπευσης του λαού και της απεξάρτησης των Βουλευτών
από το πελατειακό σύστημα.
·
Να μπει τέλος στην προνομιακή
μεταχείριση των κομμάτων όσων αφορά στη χρηματοδότησή τους από τις τράπεζες, τη στιγμή,
μάλιστα, που η στρόφιγγα προς τις επιχειρήσεις έχει κλείσει. Απόρριψη κάθε χαριστικής ρύθμισης
των υφιστάμενων δανείων όλων των κομμάτων και απαγόρευση του τραπεζικού
δανεισμού μέσω της εκχώρησης μελλοντικών επιδοτήσεων.
Να μπει τέλος στην προνομιακή
μεταχείριση των κομμάτων όσων αφορά στη χρηματοδότησή τους από τις τράπεζες, τη στιγμή,
μάλιστα, που η στρόφιγγα προς τις επιχειρήσεις έχει κλείσει. Απόρριψη κάθε χαριστικής ρύθμισης
των υφιστάμενων δανείων όλων των κομμάτων και απαγόρευση του τραπεζικού
δανεισμού μέσω της εκχώρησης μελλοντικών επιδοτήσεων.
·
Μείωση κατά 50% της ετήσιας
κρατικής χρηματοδότησης προς τα κόμματα.
Μείωση κατά 50% της ετήσιας
κρατικής χρηματοδότησης προς τα κόμματα.
·
Ονομαστικοποίηση και δημοσιοποίηση
όλων, χωρίς καμία εξαίρεση, των εσόδων και εξόδων των κομμάτων, χωρίς πλασματικούς περιορισμούς
που οδηγούν στην καταστρατήγηση των νόμων και την αδιαφάνεια.
Ονομαστικοποίηση και δημοσιοποίηση
όλων, χωρίς καμία εξαίρεση, των εσόδων και εξόδων των κομμάτων, χωρίς πλασματικούς περιορισμούς
που οδηγούν στην καταστρατήγηση των νόμων και την αδιαφάνεια.
·
Άμεση εκλογή του Προέδρου της
Δημοκρατίας από το λαό, προκειμένου να ανατραπεί το συγκεντρωτικό
πρωθυπουργοκεντρικό μοντέλο της μεταπολίτευσης.
Άμεση εκλογή του Προέδρου της
Δημοκρατίας από το λαό, προκειμένου να ανατραπεί το συγκεντρωτικό
πρωθυπουργοκεντρικό μοντέλο της μεταπολίτευσης.
·
Μείωση των 300 βουλευτών σε 200, με στόχο την αναβάθμιση του Κοινοβουλίου και
εξοικονόμηση 11 εκ.
ευρώ το χρόνο.
Μείωση των 300 βουλευτών σε 200, με στόχο την αναβάθμιση του Κοινοβουλίου και
εξοικονόμηση 11 εκ.
ευρώ το χρόνο.
·
Μείωση κατά 50% στις πολιτικές
δαπάνες πχ αποζημιώσεις
Βουλευτών πολιτικές συντάξεις, κόστος λειτουργίας κοινοβουλίου, κρατική
ραδιοτηλεόραση κλπ. με στόχο όφελος 360 εκ. ευρώ το χρόνο.
Μείωση κατά 50% στις πολιτικές
δαπάνες πχ αποζημιώσεις
Βουλευτών πολιτικές συντάξεις, κόστος λειτουργίας κοινοβουλίου, κρατική
ραδιοτηλεόραση κλπ. με στόχο όφελος 360 εκ. ευρώ το χρόνο.
·
Κατάργηση της
δυνατότητας πρόωρης διάλυσης της Βουλής με πρωτοβουλία του πρωθυπουργού. Οι εκλογές θα
γίνονται κάθε τέσσερα χρόνια εκτός αν το κυβερνών κόμμα χάσει την δεδηλωμένη
πλειοψηφία των 151 ή τα κόμματα της Βουλής δεν μπορούν να διαμορφώσουν
πλειοψηφία 151.
Κατάργηση της
δυνατότητας πρόωρης διάλυσης της Βουλής με πρωτοβουλία του πρωθυπουργού. Οι εκλογές θα
γίνονται κάθε τέσσερα χρόνια εκτός αν το κυβερνών κόμμα χάσει την δεδηλωμένη
πλειοψηφία των 151 ή τα κόμματα της Βουλής δεν μπορούν να διαμορφώσουν
πλειοψηφία 151.