Να προχωρήσουν άμεσα όλες οι διαδικασίες για να
γίνει επιτέλους η δημοπράτηση του πολιτικού αεροδρομίου της Ανδραβίδας ζητεί με
Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
ο Βουλευτής Ηλείας της Δημοκρατικής Συμμαχίας Γιώργος Κοντογιάννης.
γίνει επιτέλους η δημοπράτηση του πολιτικού αεροδρομίου της Ανδραβίδας ζητεί με
Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
ο Βουλευτής Ηλείας της Δημοκρατικής Συμμαχίας Γιώργος Κοντογιάννης.
Ο
πρώην Υφυπουργός Απασχόλησης ζήτησε να ενημερωθεί για τους λόγους καθυστέρησης
της δημοπράτησης, μετά και την έγκριση του ποσού των 31,5 εκατ. ευρώ από την
ΥΠΑ τον Ιούλιο, τονίζοντας πως για άλλη μια φορά η Ηλεία βρίσκεται στο
περιθώριο, καθώς σε άλλες περιπτώσεις που υπάρχει πολιτική βούληση η διαδικασίες
κινούνται με ταχύτατους ρυθμούς
πρώην Υφυπουργός Απασχόλησης ζήτησε να ενημερωθεί για τους λόγους καθυστέρησης
της δημοπράτησης, μετά και την έγκριση του ποσού των 31,5 εκατ. ευρώ από την
ΥΠΑ τον Ιούλιο, τονίζοντας πως για άλλη μια φορά η Ηλεία βρίσκεται στο
περιθώριο, καθώς σε άλλες περιπτώσεις που υπάρχει πολιτική βούληση η διαδικασίες
κινούνται με ταχύτατους ρυθμούς
Το πλήρες
κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής:
κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής:
«Τον Ιούλιο του 2001 εκδόθηκε η
απόφαση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας
για την έγκριση νέου ποσού ύψους 31,5 εκατ. ευρώ για το πολιτικό
Αεροδρόμιο της Ανδραβίδας. Με την εν λόγω απόφαση εγκρίθηκε και η μελέτη για το
έργο «Νέο κτίριο αεροσταθμού, ανακατασκευή πεδίου ελιγμών και διαμόρφωση
περιβάλλοντος χώρου στο αεροδρόμιο Ανδραβίδας».
απόφαση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας
για την έγκριση νέου ποσού ύψους 31,5 εκατ. ευρώ για το πολιτικό
Αεροδρόμιο της Ανδραβίδας. Με την εν λόγω απόφαση εγκρίθηκε και η μελέτη για το
έργο «Νέο κτίριο αεροσταθμού, ανακατασκευή πεδίου ελιγμών και διαμόρφωση
περιβάλλοντος χώρου στο αεροδρόμιο Ανδραβίδας».
Τότε
διεφάνη πως η δημοπράτηση του έργου από την ΕΥΔΕ αεροδρομίων Ν.Ελλάδος, μετά
από δεκαετίες αναμονής και χιλιάδες προσκόμματα που ετέθησαν από όλες τις κατευθύνσεις,
ήταν θέμα ημερών να γίνει. Υπενθυμίζεται ότι το έργο θα χρηματοδοτηθεί ως επί
το πλείστον από το ΕΣΠΑ.
διεφάνη πως η δημοπράτηση του έργου από την ΕΥΔΕ αεροδρομίων Ν.Ελλάδος, μετά
από δεκαετίες αναμονής και χιλιάδες προσκόμματα που ετέθησαν από όλες τις κατευθύνσεις,
ήταν θέμα ημερών να γίνει. Υπενθυμίζεται ότι το έργο θα χρηματοδοτηθεί ως επί
το πλείστον από το ΕΣΠΑ.
Ωστόσο,
έξι μήνες μετά βρισκόμαστε θεατές στο ίδιο έργο, καθώς ουδείς γνωρίζει το λόγο
για τον οποίο δεν έχει προχωρήσει η δημοπράτηση για ένα έργο που είναι ζωτικής
σημασίας για την ανάπτυξη της Ηλείας και αποτελεί αίτημα δεκαετιών για τους
πολίτες της.
έξι μήνες μετά βρισκόμαστε θεατές στο ίδιο έργο, καθώς ουδείς γνωρίζει το λόγο
για τον οποίο δεν έχει προχωρήσει η δημοπράτηση για ένα έργο που είναι ζωτικής
σημασίας για την ανάπτυξη της Ηλείας και αποτελεί αίτημα δεκαετιών για τους
πολίτες της.
Είναι
βέβαιο πλέον, από τη στιγμή που υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις, πως το έργο δεν
δημοπρατείται για άλλους λόγους που σχετίζονται με την πολιτική βούληση της
προηγούμενης Κυβέρνησης Παπανδρέου.
βέβαιο πλέον, από τη στιγμή που υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις, πως το έργο δεν
δημοπρατείται για άλλους λόγους που σχετίζονται με την πολιτική βούληση της
προηγούμενης Κυβέρνησης Παπανδρέου.
Πώς αλλιώς
να εξηγήσει κανείς ότι την ίδια ώρα που οι διεργασίες για το Αεροδρόμιο της
Ανδραβίδας έχουν παγώσει, ο τότε Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ.
Ραγκούσης, προχώρησε στην επίσπευση τον διαδικασιών για την υλοποίηση του νέου
Αεροδρομίου της Πάρου (που είναι και η ιδιαίτερη πατρίδα του), λίγες μόνο
ημέρες πριν γίνει η αλλαγή της ηγεσίας στο Υπουργείο. Συγκεκριμένα, ο κ.
Ραγκούσης υπόγραψε τη χρηματοδότηση κατασκευής του διαδρόμου
προσγείωσης-απογείωσης (Νέο Πεδίο Ελιγμών), ύψους 23.250.000 ευρώ,
συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ .
να εξηγήσει κανείς ότι την ίδια ώρα που οι διεργασίες για το Αεροδρόμιο της
Ανδραβίδας έχουν παγώσει, ο τότε Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ.
Ραγκούσης, προχώρησε στην επίσπευση τον διαδικασιών για την υλοποίηση του νέου
Αεροδρομίου της Πάρου (που είναι και η ιδιαίτερη πατρίδα του), λίγες μόνο
ημέρες πριν γίνει η αλλαγή της ηγεσίας στο Υπουργείο. Συγκεκριμένα, ο κ.
Ραγκούσης υπόγραψε τη χρηματοδότηση κατασκευής του διαδρόμου
προσγείωσης-απογείωσης (Νέο Πεδίο Ελιγμών), ύψους 23.250.000 ευρώ,
συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ .
Ήδη από
τις 5.11.11 έγινε η δημοσίευση της προκαταρκτικής προκήρυξης του διαγωνισμού με
ονομασία «Νέο πεδίο ελιγμών Κρατικού Αερολιμένα Πάρου» στην εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων. Η προγραμματισμένη
ημερομηνία για την έναρξη των διαδικασιών ανάθεσης είναι η 15.4.2012 και η
διάρκειά της, δηλαδή η ολοκλήρωση του έργου θα γίνει σε 700 μέρες (από την
ανάθεση της σύμβασης), δηλαδή σε λιγότερο από 2 χρόνια. Το έργο μάλιστα
χρηματοδοτείται από πιστώσεις του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.
τις 5.11.11 έγινε η δημοσίευση της προκαταρκτικής προκήρυξης του διαγωνισμού με
ονομασία «Νέο πεδίο ελιγμών Κρατικού Αερολιμένα Πάρου» στην εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων. Η προγραμματισμένη
ημερομηνία για την έναρξη των διαδικασιών ανάθεσης είναι η 15.4.2012 και η
διάρκειά της, δηλαδή η ολοκλήρωση του έργου θα γίνει σε 700 μέρες (από την
ανάθεση της σύμβασης), δηλαδή σε λιγότερο από 2 χρόνια. Το έργο μάλιστα
χρηματοδοτείται από πιστώσεις του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.
Και
φυσικά εννοείται πως η δημιουργία νέων έργων είναι παραπάνω από ευπρόσδεκτη,
όμως η συγκεκριμένη περίπτωση αποδεικνύει πως εάν υπάρχει πολιτική βούληση όλα
μπορούν να γίνουν. Πολύ περισσότερο όταν στην περίπτωση του αεροδρομίου της
Ανδραβίδας, μέρος των χρημάτων που απαιτούνται για την ολοκλήρωση του έργου,
περίπου 20,5 εκατ. €, προέρχονται από κονδύλια του ΕΣΠΑ, τα οποία πρέπει άμεσα
να απορροφήσουμε, διαφορετικά θα χαθούν.
φυσικά εννοείται πως η δημιουργία νέων έργων είναι παραπάνω από ευπρόσδεκτη,
όμως η συγκεκριμένη περίπτωση αποδεικνύει πως εάν υπάρχει πολιτική βούληση όλα
μπορούν να γίνουν. Πολύ περισσότερο όταν στην περίπτωση του αεροδρομίου της
Ανδραβίδας, μέρος των χρημάτων που απαιτούνται για την ολοκλήρωση του έργου,
περίπου 20,5 εκατ. €, προέρχονται από κονδύλια του ΕΣΠΑ, τα οποία πρέπει άμεσα
να απορροφήσουμε, διαφορετικά θα χαθούν.
Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1.
Ποιος ο λόγος που δεν δημοπρατείται το έργο του
πολιτικού αεροδρομίου της Ανδραβίδας;
Ποιος ο λόγος που δεν δημοπρατείται το έργο του
πολιτικού αεροδρομίου της Ανδραβίδας;
2.
Πότε θα γίνει
η δημοπράτηση του έργου και ποιο το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής του;
Πότε θα γίνει
η δημοπράτηση του έργου και ποιο το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής του;
3.
Ποιος, τελικά, είναι ο προϋπολογισμός του έργου»;
Ποιος, τελικά, είναι ο προϋπολογισμός του έργου»;