Χωρίς να
δίνει ουσιαστικές απαντήσεις για το σημείο στο οποίο βρίσκονται οι
διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες για τη συνέχιση του έργου της Ολυμπίας
Οδού, το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών αποποιείται της ευθύνης του
για τη διακοπή των έργων που έχουν απομονώσει τη βορειοδυτική
Πελοπόννησο από την υπόλοιπη Ελλάδα και παραπέμπει την ευθύνη για την
κατασκευή των εργασιών της Ολύμπιας Οδού στις τράπεζες, χωρίς ωστόσο να
δίνει χρονοδιάγραμμα ούτε για την επανεκκίνηση ούτε για την ολοκλήρωση
του έργου.
Το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών απαντώντας στην
ερώτηση του Βουλευτή Ηλείας της Δημοκρατικής Συμμαχίας Γιώργου
Κοντογιάννη για τις καθυστερήσεις που υπάρχουν στα έργα υποδομής του
νομού αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής:
«Όσον αφορά την Ολύμπια Οδό, η
οποία κατασκευάζεται στα πλαίσια Σύμβασης Παραχώρησης, η οποία κυρώθηκε
με Νόμο από τη Βουλή το 2007, είναι γνωστό ότι δημοπρατήθηκε ανώριμα,
χωρίς να έχουν εξασφαλιστεί οι απαραίτητες προϋποθέσεις για την
απρόσκοπτη εξέλιξη της.
Το Υπουργείο όλο το προηγούμενο χρονικό
διάστημα επέλυσε πολλά προβλήματα τα οποία ήταν αποτέλεσμα των
λανθασμένων επιλογών και αποφάσεων της προηγούμενης Κυβέρνησης και
αδυναμιών της ιδιωτικής πλευράς.
Επιπλέον, όταν οι δανείστριες
τράπεζες ανέστειλαν τη συμμετοχή χρηματοδότησης τους, στους
αυτοκινητόδρομους που κατασκευάζονται με Συμβάσεις Παραχώρησης,
επικαλούμενες την κρίση και τη μείωση των εσόδων, το Υπουργείο, με
γνώμονα το συμφέρον της ελληνικής οικονομίας, αλλά και των πολιτών,
ανέλαβε πρωτοβουλία και κατέθεσε τον Απρίλη του 2011 συγκεκριμένες
προτάσεις, πάντοτε στο πνεύμα και το γράμμα των αρχικών συμβάσεων, για
την επίλυση όλων των προβλημάτων.
Μετά από ουσιαστικές συζητήσεις, οι
προτάσεις που κατέθεσε το Υπουργείο έγιναν δεκτές από την πλευρά των
Παραχωρησιούχων με την υπογραφή Μνημονίου Συναντίληψης.
Ωστόσο, όπως
είναι γνωστό ο αποφασιστικός παράγοντας της ιδιωτικής πλευράς είναι οι
τράπεζες, των οποίων η δανειοδότηση καλύπτει το 40% του συνολικού
κόστους κατασκευής των έργων.
Οι τράπεζες, παρότι έχουν αποδεχθεί το
Πλαίσιο Συναντίληψης Δημοσίου – Παραχωρησιούχων, δεν αρχίζουν τη
χρηματοδότηση των έργων, γιατί κατά την εκτίμηση τους τα ‘έργα δεν είναι
βιώσιμα.
Το Δημόσιο διαφωνεί πλήρως με την εκτίμηση αυτή και έχει
ζητήσει και ζητά από τις τράπεζες να συνεχίσουν τη χρηματοδότηση των
έργων.
Το Υπουργείο επιμένει στις θέσεις του, θα υπερασπιστεί το
Δημόσιο Συμφέρον, τα αναπτυξιακά έργα, και φυσικά τους χρήστες των
αυτοκινητοδρόμων, γιατί τα έργα είναι βιώσιμα».