Tuesday , September 26 2023

Απάντηση Διαμαντοπούλου σε Κοντογιάννη για την επιλογή δεύτερης ξένης γλώσσας στα σχολεία


Σε
αλλαγές στις αρχικές προτάσεις για την επιλογή δεύτερης ξένης γλώσσας
αναγκάστηκε να προχωρήσει η Υπουργός Παιδείας κ. Διαμαντοπούλου μετά τις
αντιδράσεις από μεγάλη μερίδα της εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών.
Από
τους πρώτους που άσκησαν δριμιά κριτική στις αποφάσεις της Υπουργού
Παιδείας ήταν και ο Βουλευτής Ηλείας της Δημοκρατικής Συμμαχίας, ο
οποίος κατέθεσε Ερώτηση και Αναφορά στη Βουλή επί του θέματος, με τις
οποίες ζητούσε να αποσυρθεί η απόφαση για την επιλογή δεύτερης ξένης
γλώσσας στα σχολεία, καθώς δημιουργεί τεράστια προβλήματα και αδικίες σε
βάρος μαθητών και εκπαιδευτικών, αφού επί της ουσίας αφαιρεί το
δικαίωμα της επιλογής.


Στην απάντηση της η αρμόδια Υπουργός
επαναλαμβάνει τις αποφάσεις που έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα, σύμφωνα
με τις οποίες για να μην διαταραχθεί ο εκπαιδευτικός προγραμματισμός των
μαθητών ορίζεται μεταβατική περίοδος. Για τη διευκόλυνση των μαθητών
που θα φοιτήσουν το σχολικό έτος 2011-2012 στη ΣΤ’ τάξη του δημοτικού θα
διδαχθούν τη δεύτερη ξένη γλώσσα που είχαν διδαχθεί στην Ε’ τάξη, υπό
την προϋπόθεση ότι θα υπάρχουν τουλάχιστον 15 μαθητές στο τμήμα
διδασκαλίας κάθε γλώσσας (12 μαθητές σε ειδικές συνθήκες). Το ίδιο
ισχύει και για τους μαθητές της Β΄ και Γ΄ τάξης του Γυμνασίου του
σχολικού έτους 2011-2012, οι οποίοι θα συνεχίσουν να διδάσκονται τη
γλώσσα που είχαν διδαχθεί κατά το σχολικό έτος 2010-2011 σύμφωνα με τις
παραπάνω προϋποθέσεις καθώς και την ύπαρξη οργανικής θέσης εκπαιδευτικού
της ξένης γλώσσας που διδάσκονται οι μαθητές.
Επίσης, οι μαθητές της
Α’ τάξης Γυμνασίου θα διδάσκονται ως ξένη β’ γλώσσα τη Γαλλική ή τη
Γερμανική ή την Ιταλική ή την Ισπανική. Η παράλληλη διδασκαλία θα
γίνεται με τις προαναφερθείσες προϋποθέσεις.
Ο Γιώργος Κοντογιάννης
επεσήμανε πως οι διορθωτικές αποφάσεις στις οποίες προχώρησε η Υπ.
Παιδείας, αν και είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, δεν είναι
ικανοποιητικές καθώς ο αριθμός των 15 μαθητών που απαιτείται για τη
συγκρότηση τμήματος ξένης διδασκαλίας είναι υπερβολικά μεγάλος, ειδικά
για τα σχολεία της επαρχίας, και ζήτησε να εξεταστεί το ενδεχόμενο η
συγκεκριμένη προϋπόθεση να αμβλυνθεί.