Καθυστερεί κι άλλο η κατασκευή της Ολυμπίας Οδού με
ευθύνη της Κυβέρνησης καθώς δόθηκε παράταση 524 ημερών στον Παραχωρισιούχο για
την ολοκλήρωση του έργου, σύμφωνα με την απάντηση του Υφυπουργού Υποδομών,
Μεταφορών και Δικτύων κ. Γ. Μαγκριώτη σε Ερώτηση που κατέθεσε ο Βουλευτής
Ηλείας της Δημοκρατικής Συμμαχίας Γιώργος Κοντογιάννης.
ευθύνη της Κυβέρνησης καθώς δόθηκε παράταση 524 ημερών στον Παραχωρισιούχο για
την ολοκλήρωση του έργου, σύμφωνα με την απάντηση του Υφυπουργού Υποδομών,
Μεταφορών και Δικτύων κ. Γ. Μαγκριώτη σε Ερώτηση που κατέθεσε ο Βουλευτής
Ηλείας της Δημοκρατικής Συμμαχίας Γιώργος Κοντογιάννης.
Η Ολύμπια Οδός, ένα έργο ζωτικής σημασίας για την
ανάπτυξη της Ηλείας, βρίσκεται και πάλι μπροστά σε νέα εμπόδια, με την
Κυβέρνηση να μην λαμβάνει εγκαίρως τις αποφάσεις που είναι αναγκαίες για να
απεμπλακεί η κατάσταση και να προχωρήσουν οι εργασίες. Είναι χαρακτηριστικό ότι
1,5 χρόνο μετά την ακύρωση της έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων για το τμήμα
του αυτοκινητόδρομου στην περιοχή του Καϊάφα, το Υπουργείο δεν έχει λάβει καμία
απόφαση με το τι θα συμβεί με την χάραξη στην εν λόγω περιοχή.
ανάπτυξη της Ηλείας, βρίσκεται και πάλι μπροστά σε νέα εμπόδια, με την
Κυβέρνηση να μην λαμβάνει εγκαίρως τις αποφάσεις που είναι αναγκαίες για να
απεμπλακεί η κατάσταση και να προχωρήσουν οι εργασίες. Είναι χαρακτηριστικό ότι
1,5 χρόνο μετά την ακύρωση της έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων για το τμήμα
του αυτοκινητόδρομου στην περιοχή του Καϊάφα, το Υπουργείο δεν έχει λάβει καμία
απόφαση με το τι θα συμβεί με την χάραξη στην εν λόγω περιοχή.
Όπως προκύπτει από την απάντηση του αρμόδιου Υπουργού:
«Όσον αφορά την κατασκευή της Ολύμπιας Οδού, όπως είναι
γνωστό, το ΣτΕ με τις υπ’αριθμόν 2473/2010 και 2474/2010 αποφάσεις του, ακύρωσε
την από 30.5.2006 ΚΥΑ έγκρισης των Περιβαλλοντικών Όρων για το τμήμα του
αυτοκινητόδρομου στην περιοχή Καϊάφα.
γνωστό, το ΣτΕ με τις υπ’αριθμόν 2473/2010 και 2474/2010 αποφάσεις του, ακύρωσε
την από 30.5.2006 ΚΥΑ έγκρισης των Περιβαλλοντικών Όρων για το τμήμα του
αυτοκινητόδρομου στην περιοχή Καϊάφα.
Το Υπουργείο σε συνεργασία με το Υ.ΠΕ.Κ.Α προχωρά στη
διερεύνηση των εναλλακτικών λύσεων, συμπεριλαμβανομένης και της μηδενικής.
διερεύνηση των εναλλακτικών λύσεων, συμπεριλαμβανομένης και της μηδενικής.
Οι τράπεζες, ανέστειλαν
προσωρινά τη συμμετοχή χρηματοδότησής τους σε μερικούς αυτοκινητόδρομους που
εκτελούνται με Συμβάσεις Παραχώρησης, μεταξύ των οποίων και στην Ολύμπια Οδό,
επικαλούμενες την καθυστέρηση στην εκτέλεση των απαλλοτριώσεων τα προηγούμενα
χρόνια, καθώς και την κρίση και τη μείωση των εσόδων λόγω των προβλημάτων που
υπάρχουν με το κίνημα πολιτών που δεν δέχονται να πληρώσουν τα διόδια.
προσωρινά τη συμμετοχή χρηματοδότησής τους σε μερικούς αυτοκινητόδρομους που
εκτελούνται με Συμβάσεις Παραχώρησης, μεταξύ των οποίων και στην Ολύμπια Οδό,
επικαλούμενες την καθυστέρηση στην εκτέλεση των απαλλοτριώσεων τα προηγούμενα
χρόνια, καθώς και την κρίση και τη μείωση των εσόδων λόγω των προβλημάτων που
υπάρχουν με το κίνημα πολιτών που δεν δέχονται να πληρώσουν τα διόδια.
Το
Υπουργείο θα υπερασπιστεί το έργο στο πλαίσιο βεβαίως του δημοσίου συμφέροντος
και μόνον. Γι’ αυτό το λόγο έχει
καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις για τη διασφάλιση της χρηματοδότησης των
έργων Παραχώρησης, μεταξύ των οποίων και της Ολύμπιας Οδού, για τη συνέχιση και
ολοκλήρωσής τους.
Υπουργείο θα υπερασπιστεί το έργο στο πλαίσιο βεβαίως του δημοσίου συμφέροντος
και μόνον. Γι’ αυτό το λόγο έχει
καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις για τη διασφάλιση της χρηματοδότησης των
έργων Παραχώρησης, μεταξύ των οποίων και της Ολύμπιας Οδού, για τη συνέχιση και
ολοκλήρωσής τους.
Τέλος όσον αφορά το
χρονοδιάγραμμα κατασκευής του έργου, ο Παραχωρησιούχος ζήτησε παράταση εξαιτίας
των καθυστερήσεων που προέκυψαν από την άρνηση των κατοίκων της περιοχής των
Βραχνέικων να επιτρέψουν την πρόσβαση
στον Παραχωρησιούχο προκειμένου να ξεκινήσουν οι εργασίες, μέχρι την εκδίκαση
του ΣτΕ για τη χάραξη του συγκεκριμένου τμήματος της Ολύμπιας Οδού, η οποία
κατατέθηκε το 2006 και εκδικάστηκε μετά από τρεις αναβολές την 16-3-2011.
χρονοδιάγραμμα κατασκευής του έργου, ο Παραχωρησιούχος ζήτησε παράταση εξαιτίας
των καθυστερήσεων που προέκυψαν από την άρνηση των κατοίκων της περιοχής των
Βραχνέικων να επιτρέψουν την πρόσβαση
στον Παραχωρησιούχο προκειμένου να ξεκινήσουν οι εργασίες, μέχρι την εκδίκαση
του ΣτΕ για τη χάραξη του συγκεκριμένου τμήματος της Ολύμπιας Οδού, η οποία
κατατέθηκε το 2006 και εκδικάστηκε μετά από τρεις αναβολές την 16-3-2011.
Η παράταση δόθηκε από
Ανεξάρτητο Μηχανικό, αλλά το Δημόσιο διαφώνησε. Η υπόθεση παραπέμφθηκε σε
τριμερή Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων, όπως προβλέπεται στη Σύμβαση Παραχώρησης, η οποία αποφάσισε τη χορήγηση παράτασης 524
ημερών λόγω της προαναφερόμενης καθυστέρησης που δημιουργήθηκε στη περιοχή των
Βραχνέικων».
Ανεξάρτητο Μηχανικό, αλλά το Δημόσιο διαφώνησε. Η υπόθεση παραπέμφθηκε σε
τριμερή Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων, όπως προβλέπεται στη Σύμβαση Παραχώρησης, η οποία αποφάσισε τη χορήγηση παράτασης 524
ημερών λόγω της προαναφερόμενης καθυστέρησης που δημιουργήθηκε στη περιοχή των
Βραχνέικων».