112
εκατ. ευρώ είναι το καθαρό ποσό που είχε εισπράξει ως τον Ιούλιο του 2010 ο
Παραχωρησιούχος από τα διόδια στην Ολύμπια Οδό σύμφωνα με την απάντηση του
Υφυπουργού Υποδομών κ. Γ. Μαγκριώτη, σε Ερώτηση που κατέθεσε ο Βουλευτής Ηλείας
της Δημοκρατικής Συμμαχίας Γιώργος Κοντογιάννης, σχετικά με την πρόοδο του
έργου σε σχέση με τις εισπράξεις από τα διόδια και τις απολύσεις εργαζομένων
από εταιρείες της κοινοπραξίας κατασκευής του έργου.
εκατ. ευρώ είναι το καθαρό ποσό που είχε εισπράξει ως τον Ιούλιο του 2010 ο
Παραχωρησιούχος από τα διόδια στην Ολύμπια Οδό σύμφωνα με την απάντηση του
Υφυπουργού Υποδομών κ. Γ. Μαγκριώτη, σε Ερώτηση που κατέθεσε ο Βουλευτής Ηλείας
της Δημοκρατικής Συμμαχίας Γιώργος Κοντογιάννης, σχετικά με την πρόοδο του
έργου σε σχέση με τις εισπράξεις από τα διόδια και τις απολύσεις εργαζομένων
από εταιρείες της κοινοπραξίας κατασκευής του έργου.
Σύμφωνα με τον αρμόδιο Υφυπουργό από τα
150 εκατ. ευρώ που έχει εισπράξει ο Παραχωρησιούχος από τα διόδια, ποσοστό 25%
περίπου αναλώνεται σε έξοδα συντήρησης και λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου,
συνεπώς το καθαρό ποσό για την κατασκευή του έργου είναι 0,75Χ150=112 εκατ.
ευρώ, το οποίο είναι σε αντιστοιχία με το ποσοστό προόδου των εργασιών.
150 εκατ. ευρώ που έχει εισπράξει ο Παραχωρησιούχος από τα διόδια, ποσοστό 25%
περίπου αναλώνεται σε έξοδα συντήρησης και λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου,
συνεπώς το καθαρό ποσό για την κατασκευή του έργου είναι 0,75Χ150=112 εκατ.
ευρώ, το οποίο είναι σε αντιστοιχία με το ποσοστό προόδου των εργασιών.
Ακόμα επισημαίνεται ότι δεν υφίσταται
συμβατικός συσχετισμός των εσόδων
διοδίων με το χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης εργασιών. Και τούτο διότι ο
κυκλοφοριακός κίνδυνος ο οποίος συνδέεται με τα έσοδα των διοδίων, αποτελεί
κίνδυνο που έχει αναλάβει εξ ολοκλήρου ο Παραχωρησιούχος.
συμβατικός συσχετισμός των εσόδων
διοδίων με το χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης εργασιών. Και τούτο διότι ο
κυκλοφοριακός κίνδυνος ο οποίος συνδέεται με τα έσοδα των διοδίων, αποτελεί
κίνδυνο που έχει αναλάβει εξ ολοκλήρου ο Παραχωρησιούχος.
Ως προς την Τέταρτη Αποκλειστική Προθεσμία που
αφορά στην ολοκλήρωση των τμημάτων Αρχαία Κόρινθος-Α/Κ Κιάτου, Α/Κ
Αραχωβίτικων-Α/Κ Ρίου-Κ1 Μηντιλόγλι-Α/Κ Κάτω Αχαΐας, σύμφωνα με τον κ.
Μαγκριώτη, έχει παραταθεί μέχρι την 30-6-2012 λόγω καθυστέρησης ολοκλήρωσης των
αρχαιολογικών εργασιών και ερευνών, καθώς και των απαλλοτριώσεων, αλλά και των
εκκρεμών προσφυγών στο Συμβούλιο της
Επικρατείας για την παραλλαγή της χάραξης στα Βραχνέικα (όπου κάτοικοι δεν
επιτρέπουν την οποιαδήποτε έναρξη εργασιών μέχρι την εκδίκαση της υπόθεσης).
Κατά συνέπεια, οι προβλέψεις του σχετικού άρθρου της Σύμβασης περί παύσης
επιβολής διοδίων για τα μη ολοκληρωμένα τμήματα, ισχύουν για την παραταθείσα
προθεσμία.
αφορά στην ολοκλήρωση των τμημάτων Αρχαία Κόρινθος-Α/Κ Κιάτου, Α/Κ
Αραχωβίτικων-Α/Κ Ρίου-Κ1 Μηντιλόγλι-Α/Κ Κάτω Αχαΐας, σύμφωνα με τον κ.
Μαγκριώτη, έχει παραταθεί μέχρι την 30-6-2012 λόγω καθυστέρησης ολοκλήρωσης των
αρχαιολογικών εργασιών και ερευνών, καθώς και των απαλλοτριώσεων, αλλά και των
εκκρεμών προσφυγών στο Συμβούλιο της
Επικρατείας για την παραλλαγή της χάραξης στα Βραχνέικα (όπου κάτοικοι δεν
επιτρέπουν την οποιαδήποτε έναρξη εργασιών μέχρι την εκδίκαση της υπόθεσης).
Κατά συνέπεια, οι προβλέψεις του σχετικού άρθρου της Σύμβασης περί παύσης
επιβολής διοδίων για τα μη ολοκληρωμένα τμήματα, ισχύουν για την παραταθείσα
προθεσμία.
Ωστόσο, το Υπουργείο βρίσκεται σε
διαπραγμάτευση με τον Παραχωρησιούχο για τη μείωση των διοδίων τελών στα υπό
κατασκευή τμήματα του αυτοκινητόδρομου.
διαπραγμάτευση με τον Παραχωρησιούχο για τη μείωση των διοδίων τελών στα υπό
κατασκευή τμήματα του αυτοκινητόδρομου.