Thursday , October 17 2019
Home / ΑΠΟΨΕΙΣ / Μέσα στο 2015 ολοκληρώνονται οι μελέτες για το σιδηρόδρομο στην Ηλεία

Μέσα στο 2015 ολοκληρώνονται οι μελέτες για το σιδηρόδρομο στην Ηλεία

Μέσα στο 2015 ολοκληρώνονται οι μελέτες για
τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ηλεία, ώστε να
πάψει ο Νομός μας να είναι αποκομμένος από την πρωτεύουσα.
Τη διαβεβαίωση αυτή έδωσε, για άλλη μια φορά,
στο Βουλευτή Ηλείας της ΝΔ και πρώην Υφυπουργό Απασχόλησης Γιώργο Κοντογιάννη ο
Πρόεδρος
και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. κ. Κωνσταντίνος Σπηλιόπουλος, κατά τη συζήτηση σε Επιτροπή της
Βουλής στην οποία παρέστη και ο
Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
κ. Μιχαήλ Παπαδόπουλος.
            Ο Γιώργος Κοντογιάννης ζήτησε να
ενημερωθεί σχετικά με την επέκταση του σιδηροδρομικού

δικτύου Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα και για το κατά
πόσο θα τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα για τα οποία είχε δεσμευτεί ο Διευθύνων
Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κατά την προηγούμενη παρουσία του στη Βουλή το Δεκέμβριο
2013, οπότε και είχε διαβεβαιώσει τους Βουλευτές ότι ο σιδηρόδρομος θα φτάσει
στην Ηλεία, μετά από ερώτηση που του είχε θέσει ο Γιώργος Κοντογιάννης.

            Ο
Ηλείος Βουλευτής επεσήμανε για άλλη μια φορά την αναγκαιότητα υλοποίησης του
έργου, καθώς, εκτός του ότι θα ενισχύσει τον τουρισμό, θα βοηθήσει την αγροτική
οικονομία, διευκολύνοντας την εξαγωγή των αγροτικών προϊόντων. Παράλληλα, οι
εξελίξεις που αφορούν στο Κατάκολο και στις γεωτρήσεις που πραγματοποιούνται
καθιστούν ακόμα πιο επιτακτική την επέκταση του σιδηρόδρομου, καθώς θα
μπορούσαν να ξεκινήσουν συζητήσεις με την εταιρεία
Energean που έχει αναλάβει τις γεωτρήσεις στο Κατάκολο προκειμένου να εξεταστεί η
δυνατότητα μεταφοράς των καυσίμων με βαγόνια – βυτιοφόρα και όχι μέσω τάνκερ,
ενδεχόμενο που συζητά η ανάδοχος εταιρεία.
            Τέλος ο Γιώργος Κοντογιάννης
αναφέρθηκε στο ζήτημα της αξιοποίησης του εγκαταλελειμμένου υλικού από παλιά βαγόνια και σιδηροδρομικές γραμμές, το
οποίο αποτελεί ένα σημαντικό οικονομικό πόρο που πρέπει να προστατευθεί, καθώς
οι κλοπές που σημειώνονται είναι συνεχείς.
            Ο Διευθύνων Σύμβουλος
της ΕΡΓΟΣΕ κ. Κωνσταντίνος Σπηλιόπουλος, απαντώντας στον κ. Κοντογιάννη,
ανέφερε ότι οι μελέτες προχωρούν
κανονικά, είναι ενταγμένες στα διευρωπαϊκά δίκτυα, έχουν συγκεκριμένους
προϋπολογισμούς, συγχρηματοδοτούνται με 50% από ευρωπαϊκούς πόρους και 50% από
το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Το πρώτο κομμάτι που είναι δύο μελέτες, Πάτρα
– Καβάσιλα και Καβάσιλα – Ολυμπία και Κατάκολο, ολοκληρώνεται σε οριστικό
στάδιο μέχρι το 2015 και είναι έτοιμο να ενταχθεί  στο ΣΕΣ. Η δεύτερη μελέτη που είναι από τον
Πύργο μέχρι την Τσακώνα χρειάζεται ένα ακόμα στάδιο για να γίνει οριστική. Στη
συνέχεια αφού ολοκληρωθεί μπορεί να προκηρυχθεί και να ενταχθεί κι αυτή στο
ΣΕΣ.
            Ο
Γιώργος Κοντογιάννης επισήμανε πως η Κυβέρνηση πρέπει να πράξει ό,τι είναι
αναγκαίο ώστε το έργο να ενταχθεί στο ΣΕΣ (νέο ΕΣΠΑ), καθώς οι υποδομές πρέπει
να αποτελούν προτεραιότητα αφού είναι το αναγκαίο προαπαιτούμενο για να
οδηγηθεί η χώρα και ιδιαίτερα η Ηλεία στην ανάπτυξη.